Психолого – педагогічне проектування діяльності дітей та батьків

 на тему:

«Виховання в праці»

Мета: залучати батьків до освітньо-виховного процесу, виконати єдину вимогу систематичної роботи ДНЗ і сім’ї в організації практичної діяльності.

Завдання:

            1) Проаналізувати літературу.

            2) Розробити план впровадження проекту.

            3) Провести ігри як з батьками, так і з дітьми.

            4) Підвищити рівень знань батьків по даній темі.

І етап мотиваційний

Тема: Зростай дошкільник в праці.

Мета: ознайомити батьків з зав данями трудового виховання дітей дошкільного віку, як зі складовою всебічного розвитку дитини, стимулювати батьків до спільної праці з даної теми.

Проблемна ситуація:

            Вранці, коли діти заходять до кімнати, всюди безлад (розкидані іграшки) і серед кімнати живий кролик просить про допомогу дітей пояснити, чому у них такий безлад і як повинно бути в кімнаті.

Зміст роботи:

Робота з дітьми:

·        спостереження за роботою няні;

·        спостереження за роботою двірника;

·        екскурсія до кімнати медичної сестри;

·        гра-імітація я музичний керівник.

Робота з батьками:

·        анкети для батьків;

·        «Дерево співпраці» (пропозиції батьків);

·        візитки з номерами телефону для консультації батьків з даної теми.

 

ІІ етап інформаційний

Тема: Особливості організацій праці дошкільника.

Мета: збагачувати знання педагогічного колективу про принципи праці дошкільника, надати всю можливу інформацію батькам про організацію трудової діяльності дітей  як в ДНЗ, так і вдома.

Зміст роботи:

Робота з педколективом:

Пам’ятки: «Педагогічні принципи та особливості організації праці дошкільника»

      «Прийоми роботи з дітьми в процесі трудової діяльності».

Робота з батьками:

Батьківська пошта:

§        «Ставлення дошкільників до праці».

§        «Обходимося без «нянь».

§        «Як привчити дошкільника до праці».

§        «Господиня – це звучить гордо».

Стіннівка: «Принципи та завдання дошкільної освіти».

 

ІІІ етап репродуктивний

Тема: Ми всі разом.

Мета: продовжувати розширювати знання і вміння дітей і батьків про трудові доручення, що пов’язані з культурою людей, знаходячи сучасні підходи до розв’язання цього питання, перегляд мультфільмів, читання художньої літератури, бесіди.

Зміст роботи:

Робота з дітьми:

Трудові доручення:

§        складання іграшок в куточку «Будівельника», «Кухня», «Піску і води»…

§        складання речей до шафи

§        залучення до участі у господарсько-побутовій праці (приставляння стільчиків, годування риб…)

§        самообслуговування

Читання худ. творів «Перу, перу платтячко», «Таня помічниця» - Г.Бойко, «Куховари» - С.Шушкевич.

 

Робота з батьками:

·        виготовлення календаря на 2013 рік з основними завданнями для батьків і вихователів.

·        консультація на тему «Як організувати трудову діяльність, щоб праця для дітей була не примусом, а задоволенням».

·        прислів’я та приказки під час організації трудової діяльності.

   

IV етап узагальнюючий

Тема: Я, мама, тато – любимо працювати.

Мета: уточнити і узагальнити отриману інформацію батьками, дати зрозуміти батькам, що дошкільники легко і з великим задоволенням їх працю, виконують їх доручення, що дошкільний вік – сприятливий період, під час якого формуються цінні якості, необхідні людині і дорослі повинні дати правильний напрямок цій активності і самостійності.

Зміст роботи:

Робота з дітьми:

·        гра-вправа «Татові справи – мамині справи».

·        гра «Пірамідка» (діти називають, що вони вміють робити).

·        розглядання картин людей різних професій.

·        гра «Підбери предмет для праці».

·        читання художніх творів «Помічниці» - Г.Бойко, «Водії» - Б. Списаренко, «Мій тато» - Б.Крищенко.

Робота з батьками:

·        обмін досвідом «Улюблена страва моєї дитини».

·        сторінка-порадниця «Твори про професії дорослих для дітей».

·        «Дитячі заповіді для батьків, бабусь і дідусів».

·        поради батькам.

 

V етап творчий

1.  Виставка малюнків «Я - помічник».

2. Фотовиставка «Діти + ДНЗ = Радість+здоров’я+комфорт».

 

VI етап рефлексі йно-оцінювальний

Виготовлення книги рецептів «Дитячі страви».

Висновок:

В ході реалізації проекту, спостерігаючи за дитячим колективом, виявилося, що для дошкільників характерне прагнення до активної діяльності. Дорослим важливо дати правильний напрямок цієї активності і самостійності, організовуючи ігри дітей, посильний труд, а також спостереження праці дорослих.