Фізкерівник

Видиш Марина Сергіївна

Ігровий посібник «Чарівний парашут».

Дитячий ігровий парашут є нетрадиційним обладнанням для фізичного виховання дошкільнят.

Ігровий парашут являє собою коло діаметром від двох з половиною до трьох з половиною метрів, що складається з 14 різнокольорових секторів, зшитих по семи кольорах веселки. По довжині окружності парашута пришиті ручки, за які тримаються гравці. Парашут ігровий зшитий з якісною, яскравою, повітропроникною тканини. Він упакований в мішок-чохол для додаткової зручності при зберіганні і транспортуванні.

Парашут для ігор - це яскравий спортивно-розважальний реквізит, який дарує захват абсолютно всім граючим: і дітям, і дорослим. Найбільшою популярністю користується райдужний ігровий парашут, який особливо неповторно виглядає на чудових природних ландшафтах, в спортивних комплексах під променями літнього сонця.

Залежно від кольору і розміру парашута його можна представити як безмежний океан і створювати вируючі величезні хвилі або тиху заводь. Як дикий безлюдний острів, майже невагома хмаринка або шматочок веселки. Парашут дає дитині багатий спектр нових відчуттів: це і яскравий зоровий образ, і сильний вітер, і дзвін натягнутого парашута, і відчуття м'якої тканини, що обіймає дитину, що сидить під парашутом.

Різноманітність кольору відкриває широкі можливості для тематичних програм і захоплюючих розваг для дітей різного віку. Як тільки розкривається купол парашута, він відразу виявляється у центрі уваги дітей і дорослих, які із задоволенням беруться за ручки і негайно починають грати, отримуючи невимовне задоволення від гри і вдосконалюючи навички моторного сприйняття.

Ігри в парашут - не змагальні, вони вчать узгодженості дій, і вмінню відчувати рух інших гравців. Для дітей дуже важливо відчути саме через рухи те, що вони можуть бути частиною команди. При іграх з парашутом це можуть відчути навіть найменші гравці!

Дитині будь-якого віку важливо навчитися узгоджувати свої дії з командами ведучого і з діями інших гравців. В іграх з парашутом це трапляється саме собою, без особливих зусиль.

Парашут настільки привабливий сам по собі, що, зазвичай дітей не доводиться довго вмовляти - вони самі кидають свої справи і мчать до нього з усіх ніг. Навіть дуже сором'язливі діти, які насилу грають в загальні ігри і не поспішають зазвичай приєднатися до групових ігор, люблять грати з парашутом. Для тихих і сором'язливих дітей він дає масу можливостей для поступового приєднання до компанії дітей. Адже в цих іграх ніхто не вимагає відразу давати руку іншим людям, як в хороводі, або відразу входити в коло. Кожна дитина може вибрати свою швидкість і свою ступінь активності.

Парашут дуже корисний як для тихих і повільних дітей, так і для активних, в тому числі і для гіперактивних дітей, оскільки ігри з парашутом дають можливість як розбуркати тихих дітей, так і втихомирити особливо спритних.

Парашут дає масу можливостей для ігор з правилами, ігор з кордонами. Адже якщо ти стоїш під парашутом, то всі інші для тебе нехай ненадовго, але відділені цією тканиною, і є діти, яких таке лякає. Важливо не квапити, і ні в якому разі не примушувати таких дітей обов'язково входити під парашут разом з іншими. Згодом ці діти теж наберуться хоробрості, і самі зайдуть до яскравого будиночка!

Крім того, ігри з парашутом розвивають фантазію, вміння наслідувати і показувати пантомімою якісь характерні руху. Ви можете уявити, що парашут - це будиночок, або море, або капелюшок гриба ... Діти під парашутом то зображують горобчиків, то вкладаються спати, то стукають в теремок.

Як і в інших рухливих іграх, діти вчаться дотримуватися правил гри, чекати своєї черги, взаємодіяти один з одним.

Заняття з ігровим парашутом вчать узгодженості дій, і вмінню відчувати рух інших гравців, розвивають увагу, координацію, так само зміцнюють м'язи плечей, передпліч і кисті рук, розвивають уяву. Біг навколо парашута та проходи під ним також складають значну частину вправ. Особливість ігр полягає в тому, що для участі в них не треба володіти спеціальними навичками.

Його можна декорувати різними предметами (кленове листя, сніжинки, фрукти, овочі, цифри, геометричні фігури, а також олімпійські кільця) які відповідають темі заняття.

За допомогою парашута можна проводити тихі спокійні ігри або більш активні, рухливі. Так само ігровий парашут використовують під час гімнастики, релаксації, проведенні сюжетно-рольових ігор. Виконуючи завдання з парашутом, виховується дух співробітництва у дітей, вони вчаться послідовним діям і розподілу зусиль.

 

Парашут приносить багато радості як дітям, так і дорослим. Яскраві барви та м’яка тканина спонукає кожного взятись за край тканини й прийняти участь в захопливій грі.

Програма "Богатир"

(автор Ю.М. Корж)

Дошкільний навчальний заклад тісно співпрацює з Інститутом фізкультури, а саме із старшим викладачем Корж Ю.М. Розроблені тренажери для профілакти порушень постави та плоскостопості за

програмою "Богатир".

    Розуміючи необхідність вдосконалення процесу профілактики плоскостопості та порушення постави, зміцнення здоров'я у дошкільнят, в цілях зміцнення опорно-рухового апарату дітей дошкільного віку, ми розробили програму физкультурно-оздоровчого гуртка «Тигреня». За основу була взята експериментальна авторська методика оздоровчо-корекційної гімнастики «Богатир» для дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату. Вона розроблена старшим викладачем ІФК Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка Ю.М.Коржом і дає змогу залежно від анатома-фізіологічних особливостей розвитку, конституції, загальної працездатності, рухової підготовленості і функціонального стану дітей підбирати і впроваджувати як оздоровчо-профілактичні, так і реабілітаційні програми індивідуальної спрямованості.

Дана програма забезпечує збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей.

Гурткова робота "Пластик-шоу" за М.Єфіменко

Горизонтальний пластичний балет – це нова, альтернативна система фізичного виховання, спортивного тренування, корекції, оздоровлення та творчого самовираження дітей і дорослих засобами музики та театралізації.

Слово «горизонтальний» означає, що основою авторської системи тренувань, є лежачо-горизонтальні пози і рухи, які становлять такі розділи:

·        Вправи у положенні лежачи на спині;

·        Вправи у положенні лежачи на боці;

·        Вправи у положенні лежачи на животі;

·        Повертання із спини на живіт і навпаки, різні повертання;

·        Повзання по-пластунські;

·        Вправи в положенні сидячи на місці та інші.

Слово «пластичний» у назві нового фізкультурно-естетичного напряму означає, що головним при виконанні програми платик-шоу є відносно повільний, спокійний, плавний стиль рухів, що виключає швидкі, різкі, «вибухові» вправи.

Слово «балет» у назві авторського напряму немов відразу перекреслює естетичну спрямованість пластик-шоу, його приналежність і до мистецтва. У горизонтально-пластичному балеті має значення природна краса рухів, їх витонченість, закінченість, виразність. 

Таким чином, підбиваючи деякі підсумки, можна уявити Театр горизонтально-пластичного балету перехрестям трьох дивовижних за своєю потужністю і красою напрямів: Педагогіки, Спорту та Мистецтва, що вже саме по собі унікальне.

Каремати

 

ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

 

У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров'я, виховуються основні риси особистості людини. Сім'я, дошкільні заклади мають створити сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров'я. Міцне здоров'я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних аспектах. На цій особливості наголошує народна мудрість: «У здоровому тілі - здоровий дух», - стверджували в античні часи; «Нема щастя без здоров'я», - гласить українське прислів'я.

Фізичне виховання дітей дошкільного віку - систематичний вплив на організм дитини з метою його морфологічного і функціонального вдосконалення, зміцнення здоров'я, формування рухових навичок і фізичних якостей. У перші шість-сім років фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини. Система дошкільних установ має широкі й різноманітні можливості для забезпечення реалізації таких завдань фізичного виховання дошкільників:

·              зміцнення здоров'я;

·              забезпечення гармонійного розвитку організму;

·              розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо);

·              підвищення фізичної та розумової працездатності;

·              загартування організму;

·              прищеплення культурно-гігієнічних навичок, формування уявлень про здоровий спосіб життя;

·              виховання потреби у заняттях фізичною культурою і спортом.

Фізичний розвиток у дошкільному віці є особливо стрімким. З огляду на це фізичне виховання має бути своєчасним, методично правильно організованим.

 

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК І ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ

 

Фізичне здоров'я є головною умовою духовного і морального здоров'я дитини. У період дошкільного дитинства закладається фундамент здоров'я, формуються життєво необхідні рухові навички, вміння, розвиваються важливі фізичні якості, що свідчить про необхідність правильного фізичного виховання, яке має сприяти оздоровленню і повноцінному розвитку дитини.

Фізичний розвиток - процес зміни морфологічних і функціональних ознак організму, основою якого є біологічні процеси, зумовлені спадковими генетичними факторами, умовами зовнішнього середовища і вихованням.

Показниками фізичного розвитку є:

·   антропометричні та біометричні дані: зріст, маса тіла, життєва ємкість легень, об'єм грудної клітки;

·   розвиток основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння та ін.);

·    рівень фізичних якостей (швидкості, спритності, сили, витривалості, гнучкості);

·     рівень показників формування постави (вигинів хребта, відстані між кутами лопаток та ін.).